Miért erős marketing eszköz az ajándékkártya az üzleti életben?
2019. 07. 31.
Számos különböző módja van annak, hogy modern világunkban vállalkozását népszerűsítse. Közülük az egyik leghatékonyabb módszer az, ha ajándékkártya programot hoz létre vállalkozásának. Sok kereskedő azonban még ennek ellenére is figyelmen kívül hagyja az ilyen típusú kártyák kibocsátásában rejlő értéket.

Fedezze fel az öt fő okot, amiért az ajándékkártyák rendkívül erős marketingeszközök mindenféle méretű és típusú cég számára.

 

1. Az ajándékkártyák könnyen bemutathatók és terjeszthetők

Az értékesítést elősegíteni szándékozó aktivitások gyakran igen nagy erőfeszítést igényelnek és időigényesek is, amikor egy cég belevág promotálásukba. Néha plusz alkalmazottat szükséges felvenni, aki elvégzi a többletmunkát, vagy a külső vállalkozó által végzett kreatív munka, kivitelezés, elkészítés érhet el borsos összegeket. Csak néhány egyszerű példa: egy tetszetős roll-up, egy háttérvilágítással elkészített plakát stb. mind hozzájárulnak az értékesítés növeléséhez, amikor a vevő már benn van az üzletben. De! A promóciós hatáson túl nem mindig szolgálják a tényleges, várva várt forgalomnövekedést, mely számokban is jól mérhető, hiszen a vevők nem is mindig szentelnek figyelmet ezeknek a felületeknek, elmennek mellette és figyelmen kívül hagyják őket.  Ezzel szemben viszont, sokkal egyszerűbb módja is van annak, hogy ösztönözze az impulzus vásárlásokat, azaz az előre nem tervezett, hirtelen végbevitt vásárlásokat. Ennek módja a pénztárgépek környékén jól látható helyre kihelyezett plasztik kártya.

Az ajándékkártyák terjesztése költséghatékony megoldás lehet cége számára. Vegyük például azt az esetet, amikor cége termékmintákat küld ki. Ez a fajta promóciós megoldás roppant drága lehet. Akár postai úton, akár személyesen továbbítja a mintákat, a minták terjesztésének költsége jóval több, mint ami cégének megérheti. Egy fix kiadás, viszont egyáltalán nem biztos, hogy forgalmat generál cége számára, hiszen sokszor olyan emberekhez jut el, akik ugyan örülnek az ingyen ajándéknak, de egyáltalán nem terveznek adott termékből további vásárlásokat, mert ők nem minősülnek célcsoportnak, ezáltal vásárlóerőnek sem.

Egy kis ajándék plasztikkártyát ezzel szemben bele lehet tenni egy dm levélbe, vagy ajándékozhatja kulcsfontosságú ügyfeleknek, törzsvásárlóknak, de megcélozhat vele teljesen új vevőkört is. És itt jön a lényeg: az ajándékkártya egyenesen becsalogatja az érdeklődőket, hogy a mi termékünket, mi szolgáltatásunkat vásárolja. Ugyanis ha még egy kisebb összeg is szerepel a kártyán, azt szeretnék levásárolni, „beváltani”. És ha már ott van az Ön üzletében – és a tapasztalatok is ezt mutatják – a legtöbb ajándékkártyát felhasználó vásárló többet vásárol az ajándékkártya összegénél.

Tehát, egy költséghatékonyan előállítható kis kártyácska akár megtöbbszörözheti a forgalomban mérhető értékét.

 

2. Lendítsen márkaértékén ajándékkártya segítségével

A márkaépítés elengedhetetlen ahhoz, hogy üzleti tevékenysége kiemelkedjen a versenytársakétól. Egyes gyorséttermek kiváló példáka hatékony márkaépítésre. Mindegyiküknek van egy filozófiája, logója, jól ismert vizuális ismertető jegyei és speciális terméke a potenciális ügyfelek étvágyának gerjesztésére. Amikor az emberek például egy McDonalds-so hamburgerre gondolnak, vagy meglátják a logot, hirtelen éhesek lesznek. Már-már úgy működik, mint a jól ismert „Pavlovi reflex”. 

Az ajándékkártya, mely legtöbb esetben szépen kivitelezett, dizájnos plasztikkártyából készül,nagyszerű módja a márkaismertség növelésének.

Hogyan?

Először is minden ajándékkártyán szerepelnek cége dizájn elemei, neve, márkalogója. Ez életképes marketingeszköznek számít. Az üzletben az emberek látják őket a pénztárnál elhelyezve. Néha személyes használatra vásárolják őket, legtöbb esetben pedig ajándékba adják. Az ajándékkártyák egyre több új ügyféllel ismertetik meg cége márkáját. A megajándékozottak a „beváltáskor” megismerik cége termékeit, szolgáltatásait, azután ők is rendszeres vásárlókká válnak. Tiszta haszon!

 

3. Az ajándékkártya új ügyfeleket hoz üzleti tevékenységéhez


Minden marketingstratégia végső célja az, hogy új ügyfeleket hozzon az Ön üzleti tevékenységéhez. Az ajándékkártyák ebben segítenek. Az emberek ajándék kártyákat kapnak ünnepekre vagy különleges alkalmakra. A megajándékozottak egy része talán nem ismeri a vállalkozást. De kíváncsiak lesznek a kínálatukra, különösen azért, mert gyakorlatilag olyan ingyen elkölthető „pénzt” kaptak, melyet csak az ön termékére vagy szolgáltatására fordíthatnak. Ez lehetőséget ad a vállalat számára, hogy új ügyfelek felé fordulhasson. Általában azok az emberek, akik ezeket az ajándékutalványokat adják, már ismerik az ön termékét vagy szolgáltatását. Elégedettek, ezért ajánlják, ajándékozzák szívesen szeretteiknek. Ennek a típusú, bizalmi alapú ajánlásnak a reklám ereje felbecsülhetetlen. Az emberek inkább a barátok, családtagok és munkatársak által ajánlott cégekben bíznak, a jó hírnév szájról-szájra terjed. Ha olyan családtagtól, munkatárstól, baráttól kapjuk, akinek véleménye számít számunkra, ízlésében bízunk, annak reklámereje óriási.

 

4. Testreszabhatja promóciós erőfeszítéseit

Az ajándékkártya kiváló módja a promóciós erőfeszítések testreszabásának. Lépjen túl a márkaépítésen és használja az ajándékkártyákat kreatív célra! Egyes vállalatok időről-időre újabb és újabb fajta ajándékkártyákat bocsátanak ki, melyek egy aktuális ünnepre készülnek - például karácsonyra –vagy egy meghatározott időszakra érvényes promócióra fókuszálnak. Ha egy törzsvásárló például egy 20%-os kedvezményre jogosító kupon helyett egy meghatározott összeg levásárlására jogosító ajándékkártyát kap - különösen, ha annak levásárlását nem kötik túl nagy minimális összeg levásárlásához -, annak erősebb vásárlást ösztönző hatása van, mint egy %-os kedvezménynek. A marketing-megközelítés diverzifikálásának másik módja, hogy a plasztik ajándék kártyát egy promóciós ajándékkal együtt ad a cég, azért, hogy az ajándékkártya vonzóbb legyen. Például egy szépségszalon díszes ajándékdobozban egy kozmetikai terméket ad vendégének ajándékba az ajándékkártya mellé. A megajándékozott így nem csak kártyát kap, de egyszerre nem remélt ajándékot is, melynek egyáltalán nem kell nagy összegűnek lennie. Ezzel is örömöt is szerzünk neki. Ez az igen kellemes élménynek mondható egyveleg csakis pozitívan pozícionálhatja cégünket és termékeinket vásárlónk szemében.

 

5. Jótékonysági célokra is fordíthatja ajándékkártyáját

Miközben az ajándékkártyák határozottan előnyt nyújtanak cégének, felhasználhatók jótékonysági célokra is. Természetesen e mögött ténylegesen meg kell lenni annak a törekvésnek, hogy jó ügyet szolgáljon, de nem mellékesen cégének imázsához, pozitív megítéléséhez is hozzájárul. Jó példa erre, amikor nagy üzlethálózatok pénztárainál ajándékkártyák vannak kihelyezve, melyek megvásárlásával támogathatunk egy-egy jótékonysági szervezetet. Vagy egyértelműen jelezzük itt, hogy annak megvásárlásával a kártya értékének bizonyos %-át mely szervezet kapja a cégtől támogatásként. Általában ezeket a kártyákat az emberek jó szívvel vásárolják. Ez a jócselekedet pedig összefonódik cégünk vagy márkánk nevével.  

 

Összefoglalásként tehát megállapíthatjuk, hogy az ajándékkártyákban minden méretű és típusú cég számára vannak felfedezésre és megvalósításra váró előnyök. Akár áruk forgalmazására, akár szolgáltatás nyújtására szakosodott a cég, az ajándékkártya hatékony és nyereséges módja lehet új ügyfélkapcsolatok kialakításának. Továbbá költséghatékony módja annak, hogy növelje cégének, márkájának az imázsát, márkaértékét és promotálja azt.